Jak je to vlastně s cenami....

Každý, kdo podniká, musí řešit tuto otázku: „Kolik si říct za svoji práci?“
Není problém sečíst položky, které přímo do produktu vstupují. Potíž nastává, když musíme na „peníze přepočítat sami sebe“. Často nakukujeme ke konkurenci a svoje zboží s ní porovnáváme. Abychom si náhodou neřekli moc! V knize „Jak dělat, co vás baví a dostat za to zaplaceno“ jsem objevila krásný motivační příběh o Picassovi, který chci „poslat“ dál:

 Říká se, že před několika desítkami let se jedna žena procházela po Paříži a najednou si všimla, že v jedné kavárničce na chodníku sedí Picasso a něco si kreslí.Požádala jej, jestli by ji nenakreslit, že mu zaplatí, co si řekne.Za několik málo minut měla v ruce svůj portrét – originál od Picassa.„A co vám tedy dlužím?“ zeptala se.„Pět tisíc franků,“ zazněla odpověď.„Ale vždyť vám to trvalo jen tři minuty!“ namítla.„Ale kdepak,“ odvětil Picasso, „trvalo mi to celý život.“ 

Tento článek výrazně ovlivnil tvorbu mých cen. Klidně bych si troufla tvrdit, že moje podnikání mohu rozdělit do dvou období –předpicassovské a popicassovské.
Teď už nemusím nikomu složitě a přesvědčivě vysvětlovat, až se téměř omlouvat, proč za ten šperk chci sedm set, když je na něm jenom pár mašliček a řetízků. 
Naše cena pro ostatní vychází ze všeho, co nabízíme – z našeho přirozeného nadání, dovedností, ze všech zkušeností a znalostí. Náš výrobek odráží všechny hodnoty, zážitky, prohry, pokusy i omyly.

Všechno, co jsem prožila, naučila se, co jsem dostala do vínku, školy, semináře, zkrátka vše co umím  … to celé se projeví nakonec v tom, jakým způsobem uvážu mašličku na náhrdelník.
Neprodáváte totiž součet komponentů a materiálu za 50,- korun ale dovednosti celého svého života.

Autor článku: https://winterinparis.com/2015/07/06/jak-si-stanovit-svoji-cenu-motivacni-pribeh-o-picassovi/